czwartek, 9 października 2014

Zupa z dyni na ostro

Dobry wieczór.

Jak Wam minął dzień? Mnie trochę zalatanie i męcząco...Zajęcia na 8 rano, potem do domu, znowu całe miasto na sesję...Potem wypad ze współlokatorami na pizzę, potem obróbka zdjęć... Zaraz nauka angielskiego i jutro znowu na uczelnię... Niby nic, ale męcząco. Przez cały dzień na głodniaka i ciągłe latanie...A weekend jeszcze bardziej latany się zapowiada...:P


Koszt: 15zł
Stopień trudności wykonania: **
Czas przygotowywania: 25min (przygotowywanie i gotowanie)
Składniki(lazania):
- 1.5kg dyni
- bulion warzywny(ja zrobiłam na kostce rosołowej)
- jedna średniej wielkości papryczka chili
- 1-2 łyżeczki imbiru
- 200ml mleka kokosowego
- 1-2litry wody
- ziele agielskie, liście laurowe
- sól i pieprz
 
Przygotowanie:
Wkładamy do piekarnika pokrojoną i polaną oliwą dynię. Pieczemy w temperaturze ok 170stopni przez 20minut.  W międzyczasie gotujemy bulion/kostkę rosołową z liśćmi laurowymi oraz zielem angielskim. Kiedy papryka się nam upiecze przerzucamy całość do garnka i zmniejszamy moc. Wyjmujemy ziele angielskie oraz liście laurowe, a dodajemy imbir, sól i pieprz, chili oraz mleko kokosowe. Całość blendujemy i gotujemy na małym ogniu. Można również dodać sok z cytryny. 




Próbowaliście kiedyś? Mnie posmakowała bardzo, chociaż przez konsystencję dość dziwnie się ją je, ale jest pyszna!:)

2 komentarze:

  1. u mnie tez teraz zabiegane dni są :<
    a zupka świetna, lubię ostre smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam zupy dyniowej,jakoś mnie nie przekonuje,ale może kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń