niedziela, 21 września 2014

Tania domowa pizza za 15zł dla dwóch osób

Cześć wszystkim!


           Pomimo iż miałam już parę blogów, pisanie pierwszego posta zawsze mnie stresuje, bo od niego wiele zależy. Blog kulinarny jest moim można by powiedzieć drugim podejściem, bo miałam wcześniej bloga kulinarnego, ale bardziej w sferze fit. Niestety brak czasu=porzucenie również zdrowego stylu życiu, ot taka ma wymówka. Mam nadzieję, że z tym blogiem będzie inaczej.

               A co znajdziecie na tym blogu? Tak jak w ramce obok - wszystkie okołokuchenne tematy. Przede wszystkim przepisy (praktycznie każdej kuchni, zarówno regionalnej, jak i ta dla wegetarian czy osób prowadzących zdrowy tryb życia). Nie chcę tu wstawiać "zwykłych" przepisów na schabowego, ale po prostu coś innego, co nie jest mocno egzotyczne w swej formie, a zarazem jest stosunkowo tanie. Mam nadzieję, że blog zostanie miło przyjęty i że przepisy się Wam spodobają:) A więc bez zbędnego marudzenia przechodzę do pierwszego przepisu!




Koszt: ok 15zł
Stopień trudności wykonania: *
Czas przygotowywania: 10min + 20min pieczenia 
Składniki:
- ciasto na pizzę ( carrefour 1.7zł)
- salami (carrefour 4.5zł)
- ser gouda (2.5zł)
- koncentrat (ok. 0.8zł)
- pomidor (ok.0.8zł)
- pieczarki (200g za 1.8zł)
- przyprawy, według uznania w tym przypadku oregano
- dla chętnych inne dodatki, w tym wypadku ciemne oliwki



Mnie ciasto trochę już urosło, gdyż jego termin ważności mijał dnia następnego i stało trochę w lodówce, stąd w sklepie im świeższe ciasto tym będzie mniejsze. Oczywiście jeśli ktoś ma czas i cierpliwość może zrobić ciasto na pizzę samemu:) Jeśli nie lubicie koncentratu na spodzie pizzy można go pominąć i zastąpić odrobiną masła/oliwy oraz seru mozarella.

A więc przystępujemy do działania. Zrobienie takiej pizzy jest banalnie proste. Należy rozwałkować ciasto(jeśli umiecie możecie się z nim rozprawić tak jak robią to w pizzeriach:)), posmarować ciasto koncentratem, posypać preferowanymi przyprawami. Następnie tak przygotowane ciasto "dekorujemy" salami, serem, oraz pieczarkami. Tak przygotowaną pizzę, po prostu wstawiamy do piekarnika:)

Piekarnik ustawiamy na 20 minut, na 180stopni bez termoobiegu. Teraz pozostaje zrobić sobie coś do picia, przygotować talerze można jeść:) Spokojnie jedna taka kulka starcza na jedną osobę, można się najeść!




Może pochwalicie się swoimi pizzami? Jaka jest wasza ulubiona pizza? Przepis, ponieważ pierwszy i "przy okazji" jest trochę prosty, ale następne będą bardziej "wyszukane" i mam nadzieję, że Was zainteresują:)

A teraz-do następnego!

5 komentarzy:

  1. pizzę to ja prawie wszystkie lubię :D
    szczególnie takie przygotowane w domu :)
    a tak poza tym to fajny blog, podoba mi się i na pewno będę tu częściej zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdarza mi się przygotowywać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smacznie i szybko:) może jakiś przepis na sałatke?:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dodaj funkcje aby dodać Ciebie do obserwowanych :) Bardzo ładna, śliwkowa osłona bloga :D
    Czemu śliwkowa?:D Zawsze chciałam się Ciebie zapytać :D Z chęcią będę Ciebie odwiedzać i czytać Twoje przepisy i porady kulinarne ;))

    OdpowiedzUsuń