niedziela, 5 października 2014

Owsianka z figą i morwą

Dzień dobry:)

Wczoraj spędziłam dosłownie cały dzień na gotowaniu. Od 11 do 21 najpierw obierałam 20kg dynię, a potem robiłam różne przetwory: kompociki, dżemy, marynowaną dynię na ostro, oraz na obiad lazanię z dynią i szpinakiem - przepisy niedługo!:)

A dzisiaj przepis na owsiankę - wczorajszą, dzisiejsza będzie jutro! - która podbiła me serce. Ponieważ po prostu wszędzie widzę owsiankę z figą postanowiłam, że i ja taką zrobię, zwłaszcza że znalazłam figi po 99groszy za sztukę. Mniam!


Koszt: 10zł
Stopień trudności wykonania: *
Czas przygotowywania: 20min (przygotowywanie i gotowanie)
Składniki:
- jedna figa
- łyżeczka morwy białej
- łyżeczka miodu/albo cukru
- płatki owsiane
- mleko
- płatki migdałów
- garstka żurawiny


Klasycznie jak zawsze gotujemy mleko z płatkami i miodem. Gdy już mleko się zagotuje, dodajemy żurawinę i płatki migdałowe. Można dodać też trochę cynamonu. Po przełożeniu do miseczki dodajemy pokrojone w plasterki figi oraz morwę. Dla tych co nie wiedzą morwa smakuje trochę jak rodzynki, a z mlekiem są mmm!:D




Ta owsianka zdecydowanie będzie częściej gościła na moim porannym stole:) A wy jedliście już kiedyś owsiankę z figami? Dla mnie to było dopiero drugie spotkanie z figami, te bardziej udane:)

Miłej niedzieli!

5 komentarzy: