sobota, 27 września 2014

Owsianka z gruszką

Cześć!

Jak tam mija Wam weekend? Bo mnie leniwie. Wczoraj obejrzałam chyba z siedem odcinków serialu, dzisiaj od rana oglądam już trzeci. Potem muszę poodpisywać na fanpejdżu na wiadomości, zrobić pranie, pouczę się może angola i tak mi minie dzień. Nie mam zamiaru robić nic ponad to. 

Dzisiaj przyszłam do Was z pyszną owsianką, którą wczoraj zjadłam i gdyby nie to, że nie mam już gruszek zrobiłabym sobie ją i dzisiaj. Jedyne co zmienię następnym razem to dodam mleczko kokosowe. A właśnie pytanie do Was. Bo często widzę przepisy ze śmietanką kokosową, ale szukałam w sklepie i nie znalazłam. Jak to wygląda, na jakim dziale w hipermarkecie(w jakim?) może być?

Koszt: 5zł
Stopień trudności wykonania: *
Czas przygotowywania: 25min (przygotowywanie i gotowanie)
Składniki:
- płatki owsiane
- mleko
- cynamon
- gruszka
- płatki migdałów
- łyżka miodu
- wiórki kokosowe(lepiej coś innego kokosowego, bo dały mało smaku)
- dwie łyżki cukru, najlepiej brązowy
 
No to jak zwykle w przypadku owsianki gotujemy mleko z płatkami oraz w tym przypadku z miodem. W międzyczasie kroimi gruszkę oraz wsypujemy na patelnię cukier. Dodajemy trochę wody i "smażymy". Kiedy cukier się rozpuści dodajemy gruszkę, którą posypujemy cynamonem. To nada nam bardzo fajny smak gruszce:) Kiedy ją usmażymy po prostu dodajemy do owsianki, chwilę gotujemy i włala!  Po przelaniu do miseczki dodajemy wiórki, cynamon oraz płatki migdałowe. 
Smacznego!




Mnie bardzo zasmakowało tylko zabrakło mi wspomnianego lepszego aromatu kokosowego, który z pewnością dodam wraz z mleczkiem kokosowym do następnej owsianki! Zapomniałam, że mam też mleko sojowe o smaku kokosowym, również by się mogło spisać w tym wypadku.

Miłej soboty!

1 komentarz:

  1. Uwielbiam owsiankę pod każdą postacią. Gruszki obecne w kuchni, więc wypróbuje Twój przepis. A co do Twojego pytania: śmietankę uzyskujemy z mleczka kokosowego. Wystarczy mleko chłodzić kilka godzin w lodówce, po otwarciu puszki zbieramy gęstą część i to jest właśnie śmietanka :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń