środa, 24 września 2014

Jesienny makaron z grzybami

Dobry wieczór:)



   Dzisiaj przyszłam do Was z przepisem na pyszny i dość zapychający obiadek. A mianowicie makaron z grzybami. W końcu mamy jesień i sezon na grzyby. A jakieś 3 tygodnie temu w moim regionie był ich totalny wyyyysyp! A Wy, zbieraliście już grzyby?:)


Koszt: 6zł
Stopień trudności wykonania: *
Czas przygotowywania: 25min (gotowanie i smażenie)
Składniki:
- makaron ( tutaj pełnoziarnisty)
- kostka bulionowa grzybowa
- grzyby
- cebula
- mały jogurt naturalny
- ja dodałam jeszcze zmielone grzyby na proszek
- można także dodać trochę sera(ja dodałam goudę, ale można według upodobania)

Danie jest naprawdę szybkie do zrobienia i tanie jeśli mamy własnoręcznie zebrane grzyby. Ja mam ich maaasę w każdej postaci, gdyż ostatnio udało mi się zebrać w dwa dni po ok 15kg. Stąd przepisów na grzyby będzie sporo:) 

Na początek wstawiamy do gotowania makaron wrzucając do niego kostkę bulionową. W międzyczasie rozgrzewamy patelnię i kroimy cebulę. Gdy patelnia się nagrzeje wrzucamy cebulę i smażymy, aż się zeszkli. Następnie dodajemy grzyby dodając do smaku pieprzu. Ja polecam smażyć nasze danie na maśle, fajnie podbija to smak grzybów:) Gdy grzyby są już usmażone dodajemy makaron i podsmażamy. Dodajemy jogurt(u mnie wymieszany ze zmielonymi grzybami). Na koniec dodajemy na już wystudzanej patelni ser mieszając, aby wszystko się ładnie skleiło. I gotowe!:)



 
Lubicie zbierać grzyby? A może tylko je jeść?:) Ja osobiście bardzo lubię zbierać grzyby i walczyć z pajęczynami moim kijkiem:D Nie lubię jedynie obierania grzybów, zwłaszcza gdy jest ich tak dużo:( Chcecie więcej przepisów z grzybami w roli głównej?:) Macie swoją ulubioną potrawę z nich?
 
Dobranoc!

3 komentarze:

  1. Ja chyba bardziej wolę zbierać grzyby :D

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie się prezentuje ten makaron, ale ja niestety nie przełknę leśnych grzybów ;( toleruję jedynie pieczarki i ostatecznie kurki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, uwielbiam makaron z grzybami, wygląda cudownie!
    ➳ blog

    OdpowiedzUsuń