wtorek, 30 września 2014

Ciasteczka z żurawiną i czekoladą

Dobry wieczór!


Zimno trochę, grzania w bloku jeszcze nie włączyli, a człowiek siedzi z katarem... Więc cały dzień spędziłam na porządkach w kuchni i pichceniu co by się rozgrzać. W ten właśnie sposób powstały poniższe ciasteczka. Przepis zaczerpnięty z tego bloga. Ciasteczka są naprawdę szybkie w wykonaniu i są smaczne!

Koszt: 10zł
Stopień trudności wykonania: *
Czas przygotowywania: 20min (przygotowywanie i pieczenie) + 30min(chłodzenie ciasta w lodówce)
Składniki:
- pół szklanki żurawiny
- czekolada(w moim wypadku karmelowa czekolada)
- pół szklanki cukru pudru
- jajko
- 80g masła
- szczypta soli
- 1szklanka mąki pszennej(u mnie pełnoziarnista)
 
Ucieramy lekko rozpuszczone masło z cukrem pudrem. Następnie dodajemy jajko i mieszamy. Na koniec dodajemy resztę składników i wkładamy ciasto do lodówki na pół godziny. Następnie po wspomnianym czasie robimy ciastka. Można je wyciąć, ja je po prostu rwałam i spłaszczałam. Zróbcie w miarę małe/płaskie, gdyż ciasto troszkę urośnie i ja zrobiłam za duże, przez co wyszło mi tylko 11 ciastek. Pozostaje nam wstawić ciastka do pieca na 10-12 minut w temperaturze 180stopni.


Jedliście takie ciasteczka? Lubicie ciastka z żurawiną?:) 

Dobrej nocy!

3 komentarze:

  1. TA ŻURAWINA NA PEWNO FAJNIE PRZEŁAMUJE SMAK!

    OdpowiedzUsuń
  2. porywam kilka ciasteczek, wyglądają i zapewne smakują wspaniale ;) i koniecznie muszę spróbować tej karmelowej czekolady! ;)

    OdpowiedzUsuń